Her på siden kan du læse alle de praktiske ting, du har brug for at vide som medlem af N/F Majsletten, fx vedr. affaldshåndtering og meget andet.
Brug de nye kompostbeholdere ved P-pladsen, som vi får tømt ca. 2 gange om året. Kom KUN rent haveaffald på komposten. Ingen brædder, fiberdug, plastik eller andet. Det er storskrald du selv skal bortskaffe.
Lav evt. din egen kompost i haven. Det sparer foreningen for penge og giver dig god næringsrig jord til dine planter. Bladaffald, plantestængler, ukrudt uden frøstande osv. giver god jorddækning og kompost. Læs evt. mere på Havenyt.dk om, hvordan du starter din egen kompost, og forskellige komposteringsmetoder.
Den grønne affaldscontainer ved p-pladsen og containeren er til husholdningsaffald alene og den er kun åben i sommerperioden fra 1. april til 30. september.
Glasskår, maling, kemikalier, batterier, papkasser, møbler og andet af den slags affald er medlemmerne selv ansvarlige for at bringe til kommunens genbrugsplads. Det samme gælder for større grene, træer mv. vi har ingen storskralds-ordning.
Hvis du har ting du gerne vil sælge eller give væk kan du annoncere det i Facebook gruppen. Det kan f.eks. være møbler, værktøj, træer, buske, fliser, træ eller planter.
Vi håber, du vil respektere vores område ved at bortskaffe affald selv og ikke bare efterlade det.
Den grønne container er KUN til helt almindeligt resteaffald / køkkenaffald! - vi har ingen storskraldsordning, så al storskrald skal man selv køre på genbrugsstationen. Hvad er storskrald? det er alt andet end køkkenaffald. Det er møbler, tomme bøtter maling, brædder, planker, papkasser, al plastik, en ødelagt vandkande, glas osv... alt det du selv skal sortere derhjemme i forskellige affaldsbeholdere eller stille til storskrald eller selv køre på genbrugsstationen.
Vand KUN have når det er nødvendigt. Du skal være til stede når du vander. Når du er færdig med at vande, så slukker du for vandet og frakobler din haveslange.
Vandet slukkes centralt hver vinter. Alt efter vejret er dette ca. omkring midt i oktober – start november. Husk at lade hanerne stå åbne, når der er lukket for vandet, for at forhindre frostsprængninger.
Ved forårstid åbnes der igen for vandet. Bestyrelsen meddeler hvornår dette sker, men det plejer at være i starten eller midten af april.
I haveforeningen er der opsat et fælles toilet som vi kalder Raketten.
For at kunne bruge toilettet skal man tilmelde sig en rengøringsordning hos årets tovholder. På denne måde holdes Raketten ren, for dem der benytter det. Når man er tilmeldt rengøringsordningen, får man udleveret koden til nøgleboksen, som indeholder nøgle til låsen.
Ordensregler:
Tak fordi du er med til at gøre det behageligt for næste toiletgæst.

Hjemmesiden er sidst opdateret 30. maj 2026